مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟ (بخش نخست)
خلاصه
- مدیریت رسانههای اجتماعی، فرآیند ایجاد و زمانبندی محتوا برای رشد و پرورش مخاطب در سکوهای رسانه اجتماعی است. مدیریت رسانههای اجتماعی پیرامون ایجاد محتوا، تقویت ارتباطات و ایجاد یک مخاطب وفادار است.
- مدیریت موثر رسانه های اجتماعی فراتر از ارسال محتوای عالی است. در واقع درباره پرورش یک جامعه است. به کسب و کارها کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و آگاهی و وفاداری به برند را افزایش دهند.
- مدیریت موفق رسانه های اجتماعی به گروهی با مهارت های مختلف نیاز دارد. مهارت های مهمی که گروه شما باید داشته باشد دربرگیرنده خلاقیت، سازگاری و تفکر انتقادی است.
حضور یک کسب و کار در رسانه های اجتماعی می تواند باعث ایجاد یا شکست یک برند شود. پست های به موقع می توانند ارتباطات پایداری با مخاطب ایجاد کنند. تصاویر و کپی های خلاقانه می توانند نحوه درک مشتریان از سازمان را تغییر دهند. این قدرت مدیریت رسانه های اجتماعی است.
در چند سال گذشته، شاهد کسبوکارهایی مانند Wendy’s، Duolingo و سایرین بودهایم که از حسابهای برند نوآورانه خود طرفداران و -مشتریان جدیدی- کسب میکنند. این موفقیت تصادفی نیست. همه اینها بخشی از یک رویکرد دقیق برای ایجاد و حفظ راهبرد بازاریابی رسانه های اجتماعی است.
در این مقاله، ما تمام قسمتهای متحرکی را که برای اجرای هموار این راهبردها انجام میشوند، تجزیه میکنیم. از این اصول مدیریت رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به فرآیندهای شرکت خود استفاده کنید تا بتوانید در سکوهایی که بیشترین اهمیت را دارند، حضور شایسته ای داشته باشید.
مدیریت رسانه های اجتماعی چیست؟
مدیریت رسانههای اجتماعی فرآیند مداوم ایجاد و زمانبندی محتوایی است که برای رشد و پرورش مخاطب در سکوهای رسانه اجتماعی طراحی شده است. این دربرگیرنده، اما محدود به موارد زیر نیست:
- راهبرد محتوای رسانه های اجتماعی
- مدیریت شهرت آنلاین
- مدیریت جامعه و برنامه ریزی برای آن
- راهبرد رسانه های اجتماعی پولی و اجرای آن
- مدیریت و توسعه اعضای گروه
مزایای مدیریت رسانه های اجتماعی بسیار فراتر از افزایش آگاهی از برند و به روز ماندن در آخرین روندهای اینترنتی است. این کانال کلیدی برای ایجاد ارتباطات شخصی بیشتر با مخاطبان هدف است. ارتباط ایجاد شده در زمینه اجتماعی می تواند اعتماد به برند، وابستگی و از همه بهتر وفاداری ایجاد کند.
سیر تکاملی مدیریت رسانه های اجتماعی
تعریف مدیریت رسانه های اجتماعی ثابت است. سکوها و روندها دائماً در حال تغییر هستند و این یعنی مسئولیتهایی که برای مدیریت یک حساب تجاری وجود دارد نیز همیشه در حال تغییر هستند.
برای نمونه، در کمتر از چند سال شاهد بودیم که وضعیت اقتصادی سازندگان محتوا به طور کامل نحوه پستهای ما در شبکههای اجتماعی را تغییر داده است. ظهور پیامرسان های اجتماعی، مکالمات را از عمومی به خصوصی آورده است و ارتباطات شخصی بیشتری بین افراد و برندهایی که دوست دارند ایجاد میکند. تجارت اجتماعی نحوه درک رهبران تجاری از کانال را متحول کرده است و آن را از تمرکز بر آگاهی به یک تجربه قیف کامل تبدیل کرده است.
این پیشرفتها یک چیز را ثابت میکند: رسانه اجتماعی نحوه تعامل مصرفکنندگان با کسبوکارها را هدایت می کند و نقشهای رسانه اجتماعی را حیاتی میسازد.
نقش مدیر یک رسانه اجتماعی
مدیران رسانه های اجتماعی افزون بر وظایف اداری و توسعه گروه، مسئول توسعه راهبردهایی هستند که حضور اجتماعی را حفظ و رشد می دهند. هر روز ممکن است دربرگیرنده ایجاد محتوا، راهبردهای کارزار تبلیغاتی، برنامهریزی شغلی و گزارشهای تحلیلی باشد – این فهرست ادامه دارد.
موفقیت در چنین نقش سیال و روانی، مستلزم مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت ها است، از جمله اما نه محدود به:
- تطبیق پذیری
- سازمان
- خلاقیت
- کنجکاوی
- تفکر انتقادی
در مجموع، این استعدادها به متخصصان رسانه های اجتماعی کمک می کنند تا نیازهای در حال تحول این کانال مهم تجاری را مدیریت نمایند.
نحوه مدیریت نمایه های شبکه های اجتماعی
مدیریت حساب های کاربری رسانه های اجتماعی هم هنر و هم علم است. دادههایتان میتواند به شما ایده خوبی درباره نحوه هزینه منابع خود – از نظر پول و زمان – بدهد، اما رسانه اجتماعی به سرعت حرکت میکند. سکویی که امروز نتیجه بخش به نظر می رسد، شاید فردا کاهش یابد.
تنوع بخشیدن به راهبرد شبکه، یک راه مطمئن برای اطمینان از آمادگی شما برای هر چالشی است که بر سر راهتان ایجاد می شود. بهروزرسانی الگوریتم در یک سکو برای سیستم شوک کمتری ایجاد میکند، اگر حضور خوبی در سراسر چشمانداز اجتماعی داشته باشید.
اینجاست که ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی به یک ابزار ضروری تبدیل می شود. ارسال پست به صورت بومی (الزام به ورود به هر شبکه اجتماعی به صورت جداگانه برای ارسال پست) در نمایه های رسانه های اجتماعی یک تعهد زمانی بزرگ است. در تعامل و نظارت نقش داشته باشید و به چیزی بیش از یک شغل تمام وقت تبدیل شود.
یافتن مخاطب هدف برند خود در رسانه های اجتماعی
کلید ایجاد محتوای تاثیرگذار، شناسایی مخاطبان هدف شماست. اینها افرادی هستند که در کل بازارِ نشانی پذیر برند شما قرار دارند. تمرکز و توجه بر روی این افراد به شما این امکان را می دهد پیام های موثرتری را در نمایه های رسانه اجتماعی خود ایجاد کنید.
برای یافتن و جذب بهتر مخاطبان برند خود، پرسش های زیر را بپرسید:
- مخاطبان فعلی شما چه کسانی هستند؟
- آنها به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند و چرا؟
- آنها برای این اطلاعات به کجا مراجعه می کنند؟
- چه موضوعات و لحظات فرهنگی مورد علاقه آنهاست؟
- آنها به کدام برندها اعتماد دارند و چه چیزی می توانید از آنها بیاموزید؟
پاسخ به این پرسش ها، رویکرد شما را به شبکههای اجتماعی نشان میدهد – در چه سکوهایی حضور دارید، برند شما چگونه آنلاین به نظر میرسد، چه روندهایی برای مخاطبان شما جذاب است و چگونه با مشتریان ارتباط برقرار میکنید.
شناخت مخاطبان تمرینی یکباره نیست. طرح این پرسش ها از خود و گروهتان به طور معمول می تواند همه را در ذهنیت مشتری-محوری نگاه دارد.
دیدگاهتان را بنویسید