مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟ (بخش دو)
تولید محتوای رسانه های اجتماعی
تولید محتوا یکی از جنبه های اساسی مدیریت رسانه های اجتماعی است. افراد ممکن است برای ارتباط با دوستان و خانواده به شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود وارد شوند، اما بیش از یک سوم (36.3٪) برای پر کردن وقت خود در آن رسانه می مانند.
شما می توانید از این لحظات فراغت برای ایجاد ارتباط پایدار با مخاطبان خود بهره ببرید، اما رقابت سخت است. در شبکه های اجتماعی، شما نه تنها با رقبای مستقیم روبرو هستید، بلکه با سایر عناصری که در این سکوها برای جلب توجه به رقابت می پردازند، مقابله می کنید. بازاریابان باید دیگر منابع محتوا همانند رسانه ها، نشریات و سازندگان محتوا را در نظر بگیرند.
برای متمایز شدن، باید بدانید مردم چه می خواهند.
آیا مخاطب شما به دنبال سرگرمی است؟ تفسیر در مورد موضوعات پرطرفدار؟ جامعه؟ نکات و ترفندها؟ دلایل مختلفی وجود دارد که مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی به برندها روی می آورند. یافتن جایگاه مناسب می تواند به کسب و کارتان کمک کند تا ارتباط خود را در یک چشم انداز اجتماعیِ همیشه روشن حفظ کند.
وقتی صحبت از قالبها (فرمت ها) میشود، جذابترین نوع محتوای اجتماعی درون-خوراک (in-feed)، ویدیوی کوتاه است. این قالب به لطف ظهور شهابسنگی TikTok، محبوبیت پیدا کرد و اکنون به هر طریقی تا هر سکو اجتماعی بزرگی گسترش یافته است.
ویدئوی کوتاه روشی قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان شما است. با این حال، راهبرد بازاریابی متنوع رسانه های اجتماعی از همه نوع محتوا استفاده می کند. این کار ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما در واقع یک فرصت پنهان است.
میتوانید از یک پخش زنده ویدیویی برای ایجاد دهها کلیپ ویدیویی کوتاه، GIF، پستهای متنی و دیگر موارد استفاده کنید.
مدیریت عضو گروه
داده ها نشان می دهد که بیش از سه چهارم (88٪) از بازاریابان پیش بینی می کنند که گروه خود را در دو سال آینده گسترش دهند.
این نوع رشد می تواند یک فرصت شگفت انگیز باشد، اما با منحنی یادگیری همراه است. پرورش استعداد گروه تان به معنای متعهد شدن به توسعه مداوم شما نیز هست.
در اینجا چهار مهارت وجود دارد که باید در هنگام ایجاد گروه رسانه های اجتماعی خود، روی آنها کار کنید:
- گزارش دهی و تجزیه و تحلیل: زمانی که به سمت مدیریت افراد می روید، مجبور می شوید بیشتر اوقات به نمایندگی از تلاش های گروه خود صحبت کنید. درک چگونگی جمع آوری و ترکیب داده ها برای توضیح تأثیر راهبرد مدیریت رسانه های اجتماعی شما، امری کلیدی به شمار می رود.
- مدیریت زمان: این یکی به ویژه در کارهای ترکیبی یا از راه دور بسیار مهم است. جلسات سرپایی، جلسات یک به یک، شروع پروژه و تمام جلسات دیگری که برای اجرای یک راهبرد باید اتفاق بیفتد، می توانند به سرعت تقویم شما را از بین ببرند. با برنامه ریزی ساعاتِ تمرکزِ تعیین شده و انجام منظم ممیزی جلسات، از زمان خود محافظت کنید.
- بازخورد: توانایی ارائه و دریافت بازخورد سازنده، فراتر از یک مهارت است. این یک ابرقدرت است. اکثر رهبران منابع انسانی (89٪) موافق هستند که بازخورد مداوم همتایان، راز نتایج بهتر کسب و کار است.
- همدلی: اکثر متخصصان رسانه های اجتماعی باید در میان بحران های برند، تراژدی های جهانی و زمان های عدم اطمینان، آنلاین باقی بمانند. برای شروع اقدامات پیشگیرانه منتظر نمانید تا فردی با فرسودگی شغلی مبارزه کند. با حفظ سلامت روان در خط مقدم گفتگوهای خود در مواقع خوب و بد، از گروه خود دفاع کنید.
مدیریت شهرت
آیا تا به حال به خرید از یک شرکت فکر کرده اید تا متوجه شوید که آنها نقدهای آنلاین ضعیفی دارند؟ آیا آن خرید را پیگیری کردید؟ اگر این کار را نکردید، تنها نیستید.
بر اساس مطالعه ای از BrightLocal، تنها 3٪ از خریداران می گویند که استفاده از یک کسب و کار با رتبه متوسط دو ستاره یا کمتر را در نظر دارند.
مدیریت شهرت رسانههای اجتماعی یک جنبه مهم و در عین حال اغلب نادیده گرفته شده از مدیریت رسانههای اجتماعی است. در حالی که ممکن است مدیریت شهرت تحت مسئولیت های اصلی یک متخصص اجتماعی قرار نگیرد، برای موفقیت همه کسب و کارها، حیاتی به شمار می رود.
اگر در مدیریت شهرت آنلاین تازه کار هستید، در اینجا سه قانون وجود دارد که می تواند راهبرد شما را هدایت کند:
- با درایت درخواست بررسی کنید
لازم نیست منتظر بمانید تا بررسی ها به خودی خود وارد شوند. گاهی فقط باید بپرسید.
با طرفداران و کاربران قدرتمند تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها علاقه مند به اشتراک گذاری تجربیات خود با محصول یا خدمات شما هستند یا خیر. مطمئن شوید که این روند را تا حد امکان آسان کنید. ارائه یک درخواست یا الگوی خاص می تواند باعث افزایش پیگیری مشتری شود.
- به خوبی ها و بدی ها پاسخ دهید
همان نظرسنجی BrightLocal نشان داد که بیش از نیمی از مصرف کنندگان بعید است با کسب و کارهایی تعامل کنند که به بررسی ها پاسخ نمی دهند.
پاسخ دادن به نظرات منفی ممکن است دشوار باشد، اما روشی قدرتمند برای آگاه نمودن مشتریان از شنیدن و احترام به نظرات آنها نیز به شمار می آید.
- در مورد مدیریت ریسک فعال باشید
بازخورد همیشه از طریق کانال های مستقیم ارائه نمی شود. مردم اغلب در مورد کسب و کار شما در نمایه های شخصی خود بدون تگ کردن یا ذکر حساب کاربری برند شما صحبت می کنند.
یک راهبرد گوش دادن اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا از بسیاری از مکالمات پیرامون کسب و کار و صنعت خود مطلع باشید. از یک ابزار گوش دادن اجتماعی برای پشتیبانی از راهبرد مدیریت شهرت نام تجاری مبتنی بر فرصت استفاده کنید که به شما کمک می کند ارتباطات پایدار با مخاطبان خود ایجاد کنید.
ابزارهای مدیریت و برنامه ریزی رسانه های اجتماعی
پنج سال پیش، مدیریت حضور فعال در رسانه های اجتماعی با ابزارهای انتشار بومی چالش برانگیز بود. امروزه انجام این کار به بدون آن ابزار غیرممکن است.
بین اشتراکگذاری محتوا، پاسخگویی به مصرفکنندگان و مدیریت طرحهای مالی، تقویمهای رسانههای اجتماعی شلوغتر از همیشه هستند. کسبوکارها باید در مدیریت رسانههای اجتماعی و ابزارهای برنامهریزی سرمایهگذاری کنند تا با خواستههای راهبرد رسانههای اجتماعی مدرن سازگاری داشته باشند.
این ابزارها می توانند کارهایی بیش از صرفه جویی در زمان انجام دهند. از مزایای ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزایش آگاهی از برند با زمان پست بهینه برای بهبود عملکرد
- تعامل بهتر با ادغام پیام های ورودی در یک مکان واحد برای زمان پاسخگویی سریعتر
- تجزیه و تحلیل بهبود یافته ای که دید جامع تری از عملکرد کلی راهبرد اجتماعی شما ارائه می دهد.
مدیریت تقویم شبکه های اجتماعی
راهبرد محتوای رسانههای اجتماعی شما، موضوعات کلی را مشخص میکند که برنامه انتشار شما و نحوه ارتباط آن با اهداف تجاری را اطلاع میدهد. تقویم محتوای رسانههای اجتماعی شما نگاه دقیقتری به آنچه پست میکنید و زمانی که در بین سکوها ارسال میکنید، ارائه میدهد.
در یک حالت ایده آل، تقویم محتوای شما می تواند از سازماندهی و طوفان فکری پشتیبانی کند. نگاه پرنده به پستهای رسانههای اجتماعی آتی شما میتواند به تعیین اینکه آیا به ترکیب محتوای مشخص شده در راهبرد خود دست مییابید یا خیر، کمک کند.
به عنوان مثال، استخدام استعدادهای برتر برای کسب و کار شما اولویت بالایی دارد. نگاهی به تقویم محتوای رسانههای اجتماعیتان میتواند به شما بگوید که آیا پستهای کافی برند کارفرما را در هفته یا ماه آینده برنامهریزی کردهاید یا خیر.
این قابلیت مشاهده، تشخیص اینکه کدام مضامین محتوا نیاز به توجه بیشتری دارند را آسانتر میکند.
تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی
اگر معیارهای اتکا به راهبرد غیر پولی در مقابل پولی را می سنجید، نگران نباشید – نیازی به انتخاب نیست.
تلاش های غیر پولی شما از روابط بلندمدت با دنبال کنندگان شما پشتیبانی می کند. از سوی دیگر، راهبرد تبلیغات رسانه اجتماعیتان به شما کمک میکند تا از طریق هدفگیری، سریع و مطمئن به مخاطبان جدید برسید.
مدیریت تلاش های غیر پولی و پولی شما با هم می تواند برند را در ذهن مشتریان فعلی و بالقوه نگه دارد. اگر بتوانید آنها را در همان ابزار مدیریت کنید که بهتر هم می شود.
مدیریت جامعه رسانه های اجتماعی
جوامع آنلاین مدتی است که ایجاد شده اند، اما هرگز مهمتر از امروز نبودهاند.
به عنوان مثال گروه Canva در فیس بوک را در نظر بگیرید. Canva Design Circle خانه بیش از 250000 عضو است که به دنبال مشاوره طراحی همتا به همتا هستند.
گفتوگوهایی که در گروه انجام می شود ممکن است همیشه متمرکز بر محصول نباشند – لزومی هم ندارد. پستهایی که مرتبط با محصول نیستند، همچنان نگاه ارزشمندی به نیازهای مخاطبان خود در اختیار گروه خود قرار میدهند.
به لطف ظهور جوامعی مانند اینها و شبکه های اجتماعی عمودی، افراد بیشتر و بیشتری تعاملات آنلاین خود را پشت دیوار گروه های خصوصی ایجاد می کنند. اگر میخواهید با مخاطبان هدف خود در ارتباط باشید، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به آنها مکانی دهید تا ارتباط خود را برقرار کرده و یک جامعه اجتماعی بسازند.
مانند رم، یک جامعه رسانه اجتماعی فعال نمی تواند در یک روز ایجاد شود. اگر در حال راه اندازی برنامه ریزی جدید یا یک انجمن کاملاً جدید هستید، رویکردی آهسته و پیوسته در پیش بگیرید.
با یک برنامه بتای فقط دعوتی (invite-only beta program) که برای مشتریان وفادار و کاربران قدرتمند طراحی شده، شروع کنید تا راهبرد شما را آزمایش کنند. هنگامی که در یک مسیر قرار گرفتید، می توانید ره مخاطبان بیشتری دست یابید.
دنیای در حال تغییر مدیریت رسانه های اجتماعی را با اطمینان بپیمایید
رسانههای اجتماعی بینش و هوش لازم را برای کسبوکارها فراهم میکنند تا درک کنند در منظر فرهنگی امروزی، بهترین جایگاه برای آن ها کجا قرار دارد. یک راهبرد قوی مدیریت رسانه های اجتماعی بیش از حفظ حضور آنلاین است. این می تواند به برند کمک کند تا ارتباط برقرار کند، طرفدارانی به دست آورد و برای سال های آینده خود را ثابت کند.
دیدگاهتان را بنویسید