مدیر (ادمین) رسانه های اجتماعی
مدیر رسانه های اجتماعی، شخصی است که مسئول ایجاد، مدیریت و انتشار محتوا برای حساب های رسانه های اجتماعی یک برند است.
مدیر شبکه های اجتماعی چه وظایفی دارد؟
اگرچه از بیرون، ممکن است به نظر برسد که مدیران رسانههای اجتماعی در تمام طول روز در حال پیمایش در تیک تاک یا اینستاگرام هستند، اما در واقع کارهای مختلف زیادی را انجام میدهند و بخش مهمی از ساخت یک برند آنلاین قویتر به شمار می روند.
مدیر رسانه های اجتماعی بخش مهمی از تیم بازاریابی یک کسب و کار است و مسئول ایجاد، مدیریت و انتشار محتوا برای حساب های رسانه های اجتماعی یک برند است. در عمل، این به معنای ایجاد محتوای نوشتاری، ویدیویی و دیداری، حفظ یک تقویم محتوا و هماهنگی بین گروه ها، تعامل با جوامع آنلاین رسانههای اجتماعی، توسعه راهبردهایی برای افزایش تعامل و دسترسی و بسیاری موارد دیگر است.
مدیر شبکه های اجتماعی چه می کند؟
مدیریت رسانه های اجتماعی به طور طبیعی نقش گسترده ای دارد و وظایف آن از یک شرکت به شرکت دیگر کمی تفاوت دارد. به طور کلی، مدیران رسانه های اجتماعی مسئول حفظ حضور برند در رسانه های اجتماعی هستند که دربرگیرنده ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی، داشتن تقویم محتوای رسانه های اجتماعی، توسعه راهبردهایی برای افزایش تعامل و دسترسی و تعامل با جامعه آنلاین است.
در اینجا برخی از رایج ترین وظایفی که از یک مدیر رسانه های اجتماعی انتظار می رود آورده شده است:
- مالک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی و فرآیند برنامه ریزی، تحقیق در مورد اخبار، رویدادها و تعطیلات مربوطه آینده باشید.
- محتوای جذاب رسانه های اجتماعی مانند محتوای نوشتاری، گرافیکی و ویدیویی ایجاد کنید.
- پاسخگویی و تعامل با جامعه از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی؛
- آزمایش و استفاده از داده ها برای اطلاع رسانی راهبرد رسانه های اجتماعی؛
- با روندهای صنعت و ویژگی های جدید در سراسر سیستم عامل ها به روز باشید.
- صدا و لحن برند را در کار محتوا اعمال کنید.
چگونه یک فرد مدیر شبکه های اجتماعی می شود؟
برای شروع کار به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، کسب تجربه مرتبط بسیار مهم است. برخی می گویند که به ترکیبی از آموزش و تجربه نیاز دارد، اما واقعاً به نیازهای شرکت بستگی دارد. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای شروع کسب تجربه مرتبط در رسانه های اجتماعی انجام دهید:
با ایجاد حسابهای کاربری رسانههای اجتماعی شخصی، مهارتهای خود را نشان دهید: با راهاندازی حسابهای کاربری رسانه های اجتماعی خود، روی برند شخصی خود کار کنید تا چیزی برای نشان دادن داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که میدانید چه کار میکنید.
برای ایجاد سریع پورتفولیو، با افراد در صنایع کمتر محبوب کار کنید: یک راه عالی برای ایجاد تجربه و نمونه کار شما این است که با برندهای کوچکتر کار کنید زیرا احتمالاً تعداد زیادی از افراد درِ خانه آن ها را نخواهند زد تا برایشان کار کنند.
ایجاد یک شبکه قوی را در اولویت قرار دهید: با برقراری ارتباط با کارفرمایان بالقوه و سایر مدیران رسانه های اجتماعی، می توانید دانش بیشتری در مورد صنعت خود به دست آورید و اعتماد و شهرت خوبی ایجاد کنید.
مهارتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را ارتقا دهید: دورههای آنلاین و/یا مطالعه منابعی را در نظر بگیرید که میتوانند به شما در کسب تجربه مرتبط کمک کنند.
چه مهارت هایی برای مدیران شبکه های اجتماعی لازم است؟
مدیران رسانههای اجتماعی در طیف وسیعی از زمینهها، از نوع مهارتهای تحلیلیتر تا مهارتهای خلاقتر، کاملاً ماهر هستند. برخی از مهارت های اصلی که یک مدیر رسانه های اجتماعی باید تسلط داشته باشد عبارتند از:
کپینویسی: برای افزایش تعامل و کلیکها، باید یک داستان جذاب را در حسابهای رسانههای اجتماعی خود تعریف کنید که نیاز به مهارتهای کپینویسی عالی دارد.
ایجاد محتوا: گرفتن عکس های خوب، فیلمبرداری، ویرایش و طراحی گرافیک تنها چند مهارت است که یک مدیر موفق رسانه های اجتماعی باید حداقل دانش کاری در مورد آنها داشته باشد.
تجزیه و تحلیل: مدیران رسانه های اجتماعی نیاز به درک تحلیل های مرتبط با رسانه های اجتماعی دارند که به آنها کمک می کند بینش ها و آموخته های خود را برای کمک به اطلاع رسانی راهبرد خود استخراج کنند.
مدیریت جامعه: میترا، مدیر رسانههای اجتماعی بافر (Buffer) میگوید که کارهای روزمره او دربرگیرنده مدیریت جوامع زیادی است. «بخش زیادی از روز من صرف بررسی اعلانهایمان و پاسخ دادن به مردم میشود. من معمولاً این کار را در توییتر، اینستاگرام، و لینکدین انجام میدهم، که Mastodon و Discord اخیراً به این فهرست اضافه شدهاند.»
بهروز ماندن در مورد روندها و بهروزرسانیهای سکوها: صنعت رسانههای اجتماعی دائماً در حال تغییر است، بنابراین اهمیت دارد که از آنچه در حال رخ دادن است مطلع باشید و همچنین در سکوها برای درک آنچه در حال گرایش و روند است غوطهور شوید.
به مدیر شبکه های اجتماعی چقدر حقوق می دهید؟
حقوق یک مدیر رسانه های اجتماعی بسته به موقعیت مکانی، تجربه و اندازه شرکت متفاوت است.
بر اساس گزارش BuiltIn، از آوریل 2023، متوسط حقوق یک مدیر رسانه های اجتماعی در ایالات متحده حدود 73000 دلار در سال است.
عدد گفته شدهحقوق متوسط است، به این معنی که دستمزد بسته به موقعیت مکانی، سال های تجربه و عنوان، کمی متفاوت خواهد بود. برای نمونه، نمودار زیر دستمزد را بر اساس زمان صرف شده برای کار در رسانه های اجتماعی نشان می دهد و مدیران رسانه های اجتماعی که بیش از 7 سال کار کرده اند، سالانه حدود 90.000 دلار در ایالات متحده درآمد دارند.